Lag lipsync gone

Newbe today download FxSound. Windows 11 home version Bluetooth 5.0 for headphones . Realtek before install FxSound hardly noticed a lag almost lip sync now really bad lag very annoying how to fix this I dont want to remove FxSound because it is a real improvement in sound quality. I looked for this issue and to my surprise nothing I can not believe this is a unique issue. It is not possible to change output back to Realtek headphones in Windows it is forced to FxSound speakers and my headphones name .My first language is dutch.

1 Like

Hallo,
Heb je de troubleshooting-lijst al geraadpleegd?

(Ik ben zelf Belgisch, dus je mag gerust posten in het Nederlands.)

Ik heb fxsound verwijderd en de lag het verschil is minder irritant het lijkt dus meer lyp sync vrijwel 100 % Ik heb wel bij de links gekeken die je noemt maar niet zo snel wat gevonden. Ik baal wel want fx is echt een grote verbetering in geluid kwaliteit was het maar mogelijk het aan of uit te doen het is dwingend helaas. Ik heb wel het config van Windows geprobeerd maar da tis niet de manier om het aan of uit te zetten blijkbaar. Ik heb marley positive vibration xl headphones en ik dacht een eq te downloaden want deze phones heeft geen app. De apps die dit forum voorstelt ipv fxsound vind ik geen alternatief ik ben meer van plug & play studie vind ik dan weer te veel moeite ga toch een poging doen en mogelijk dat er een pasklare reactie komt .

1 Like

Heb je getest met meerdere apparaten?
Grote kans dat het aan de Bluetooth-verbinding ligt, en dat je met een kabel geen (of toch veel minder) lag zult hebben.
Heb/had je dat geprobeerd?

Je hebt gelijk wbt kabel ik had dat vandaag al eerder elders gelezen maar ik gebruik de phones voor film streaming e.d. dus kabel is geen alternatief bovendien vind ik Bluetooth beter klinken dan kabel hoe dat nou weer zit ? Hoe zet ik fxsound aan en uit kan dat ? Het lijkt een dictator .

1 Like

Indien je enkel een EQ zoekt voor op een Windows computer, zowel WinAmp als VLC hebben er standaard een in hun instellingen, en zijn beide gratis.
Voor Chrome of Firefox staan er twee gratis EQ-suggesties aan het eind van mijn lijstje.

Met de knop bovenaan rechts,
Ofwel via Exit in de rechterklik lijst van het tray-icoon,
Ofwel door te disablen in de Windows geluidsinstellingen.

VLC eq is niet te vergelijken met fxsound vind ik eq van VLC geprobeerd vaak echt lelijk. Maar bedankt voor de suggesties, Al die andere sugg zijn ook behelpen denk ik in vergelijking dat word dus studie hoe wel het duidelijk de Bluetooth is.

1 Like

Dan lijkt het in de eerste plaats aan te raden je BT-software te updaten…

Dat wist ik al maar dat bedoel ik niet met aan en uitzetten de knop had ik meerdere malen geprobeerd maar niet met succes. phones bleven gekoppeld aan fx ik kreeg het niet terug naar Realtek pas na verwijderen fx.

1 Like

Ik heb auto update van windows maar zal er naar kijken.

1 Like

Ik snap wat je bedoelt hoor.
Dat is een neveneffect van hoe het programma werkt.
FxSound moet het Default Device zijn.
De bedoeling is namelijk dat alle audio op het ganse systeem geboost wordt, en daarvoor wordt FxSound ingesteld als een virtuele geluidskaart, waar alle audio door wordt geprocessed.

Duidelijk . Bluetooth 5.3 zou wat zijn maar ik ben low budget de acer intelcore i5 met bluetooth die ik heb kan ik niet zo maar inruilen idem phones mogelijk een dongel die 5.3 heeft ?? Maar dan zijn de phones weer niet up to date het moet toch makkelijker en goedkoper kunnen. Allemaal geldklopperij ik word er ziek van Linux dan maar dat word dan weer niet goed geupdate heb ik lang gelden gemerkt zeker niet NPO start Live player toen.

1 Like

Als je probleem met FxSound echt te zwaar is, zou ik SteelSeries Sonar aanraden, en DeskFX als laatste toevlucht.
Beide zijn gratis, de links staan ook onderaan mijn lijst.

Ok ga ik bekijken bedankt ik ben wel terughoudend met downloaden exe reden bekend denk ik . Ik ga maar weer eens npo live kijken nu morgen verder nog bedankt.

1 Like

Graag gedaan. At your service. :saluting_face:

I did not try yet to adjust via the remote of the screen .
Apart from that it should not be so complicated but it is often. Software always has issues most often related to security get the latest security updates or be cracked scare. Easy everything just push a button noway thats in the past. Its diy or pay and diy is just elitist in my opinion often in IT. Opensource for example it is said very often who is able to check the code not many and the ones who can do not do it.

1 Like